Coop Supermarkten gaf in het kader van het EK voetbal oranje pluchen sleutelhangers weg voorzien van een uniek geluid. 5 weken lang kregen alle klanten van Coop Supermarkten de Oranjebuddies gratis bij besteding van iedere €20,- en bij diverse actieproducten. Om de Oranjebuddies compleet te sparen werden ook lanyards weggegeven en konden klanten als extraatje een buddie kussen kopen. – De actie is gecommuniceerd door middel van landelijke TV-commercials, advertenties, winkelmateriaal, een mobile game, een actie-website en acties via sociale media.

Resultaat Coop Oranjebuddies:

  • Hogere gemiddelde besteding bij Coop
  • Meer omzet bij Coop
  • Hogere verkoop actieproducten bij Coop
  • Verhoogde marge in de actieperiode
  • Veel positieve PR

Bekijk ook deze voorbeelden:
ONLINE MARKETING // GRAPHIC DESIGN // ADVERTISING // EVENT MARKETING // GUERRILLA MARKETING // RETAIL MARKETING // MULTIMEDIAAL // SALES PROMOTION

Of ga terug naar de homepage

Share this Post