Opvallen om op te vallen pakt niet goed uit

[vc_row no_margin=”true” padding_top=”0px” padding_bottom=”0px” border=”none”][vc_column width=”1/1″]

Je hebt opvallen en opvallen. Wij zijn van mening dat opvallen – standing out from the crowd – goed is voor een merk. Mits relevant! En daar wil het nog wel eens misgaan. Want ‘shockeren’ is niet moeilijk maar heeft dat het gewenste effect. Kijk nou naar de eerste posters van de Benneton campagne van Oliviero Toscani.

De hele wereld viel erover. Dit kon echt niet. Maar nu, jaren later kijken we er nauwelijks meer van op. De vraag blijft natuurlijk; wat heeft het gedaan voor het merk. Is het nu echt dat recalcitrante, anders denkende merk (zoals later Diesel bleek)? Naar ons idee is het nog steeds een keurig merk voor vrouwen en een ‘carrière’. De naam is wél meteen neergezet.

[/vc_column][/vc_row][vc_row no_margin=”true” padding_top=”20px” padding_bottom=”0px” border=”none”][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][/vc_column][/vc_row][vc_row no_margin=”true” padding_top=”0px” padding_bottom=”0px” border=”none”][vc_column width=”1/1″]

Maar nu. Vers van de pers stuiten wij op de nieuwe campagne van Burlington sokken.

Wat is hier gebeurd? Wil het merk van zijn opgebouwde imago af. Moet de dwarsliggende college-boy uit de ban springen om gezien te worden? Inmiddels spreekt iedereen er schande van. Onkies. En wat is het doel. Naamsbekendheid? Meer viralpower op het sociale netwerk? Wij zijn in ieder geval van mening dat er veel betere manieren zijn om op te vallen. Die veel relevanter zijn voor het merk en het product.

Maar wat vind jij?

[/vc_column][/vc_row][vc_row no_margin=”true” padding_top=”0px” padding_bottom=”0px” border=”none”][vc_column width=”1/2″]

Lees meer op adformatie online

[/vc_column][vc_column width=”1/2″][/vc_column][/vc_row]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *