Top Of Mind again

Sperti is al jaren hét merk als het om aambeien gaat. Mensen vragen niet om aambeienzalf maar om Sperti. Ook al omdat het woord aambei nog steeds een groter taboe is dan het woord condoom. Toen er onlangs andere spelers op de markt kwamen was Sperti genoodzaakt hun naam veilig te stellen. Echter was er vooraf niet voldoende budget gereserveerd om ‘groots’ aan te kondigen dat Sperti nog steeds het merk is tegen aambeien.

Wij ontwikkelde een ludieke actie voor een heel laag budget.

Tijdens de nationale oranje feestdag hebben we kleine bordjes in het gras van het museumplein gestoken met de boodschap: staanplaats. Aangezien het museumplein altijd zo vol staat aan het eind van de middag dat zitten sowieso niet meer mogelijk is. De politie heeft het toegelaten (ondanks dat we geen vergunning hadden) en uiteindelijk heeft de actie de voorpagina van de Telegraaf gehaald. Missie geslaagd.


Smart Ass

Nadat we net de campagne klaar hadden voor iLocal, kwam de Gouden Gids (een soortgelijk product) met een mega grote en zware mediacampagne. Als iLocal nu zou starten zouden ze ondergesneeuwd worden door de Gouden Gids en zou het budget oplossen. Helaas kon iLocal NIET wachten. Dus hebben we direct een oplossing gezocht. We zijn de aanval ingegaan. tegen de Gouden Gids. Uiteraard met een gepast risico. Vooraf alles goed besproken. wat zouden de gevolgen kunnen zijn. De kosten en… het effect.

Op zaterdag stond de advertentie paginagroot in de Telegraaf. Op maandag lagen de eerste faxen van de advocaten al op ons bureau. Heel Nederland had het erover en een enkele plaatsing in de Telegraaf heeft een tienvoudig hogere mediawaarde tot gevolg gehad.

Bekijk ook deze voorbeelden:
ONLINE // GRAPHIC DESIGN // ADVERTISING // EVENT MARKETING // GUERILLA MARKETING // RETAIL MARKETING // MULTI-MEDIAAL // SALES PROMOTION

Of ga terug naar de homepage

Share this Post