
8 jaar was Bolster & Pit verantwoordelijk voor alle communicatie rondom het KLM Open. Een van de meest spraakmakende events op het gebied van golf. Met elk jaar weer grotere namen op het scorebord. Die namen krijg je niet zomaar. Die komen alleen naar ‘echte’ events. Het KLM OPEN is zo’n event geworden. Met altijd bijzondere beelden en communicatie en in de loop der jaren een steeds grotere rol voor Joost Luiten, die als ambassadeur aan KLM verbonden is.
Telkens was er wel ruimte voor bijzondere dingen om het event nog meer ‘ballen’ te geven. Spectacular billboards met reuze golfclubs, flyers waar bloemen uitgroeiden, een handige App voor in de baan en radiospots ingesproken door Joost.





Omdat KLM al een aantal jaren het meest duurzame toernooi van de wereld is waren de flyers die bij het verlaten van het event werden uitgedeeld uiteraard NIET van papier maar van groeipapier. Een oplosbaar velletje papier met bloemenzaadjes. Wanneer deze flyer in contact komt met aarde (de grond) en water wordt hij één met de natuur en zullen er bloemen uit gaan groeien.

Ter voorbereiding kon men de KLM Open app installeren op de mobiele telefoon en ook op het terrein – en ver daarbuiten – was d.m.v. een zeppelin te zien dat er verslag werd gedaan middels KLM Open radio


Overige jaren
We hebben heel wat jaren voor het KLM OPEN gewerkt. Elke drie jaar was het op een andere baan en elke drie jaar een nieuwe campagne. Hieronder een paar voorbeelden door de tijd heen.








Mauritius is een golfbestemming
De bestemming Mauritius is voor KLM een hele mooie bestemming waar golfers zich graag laten verwennen door luxe, fluwele greens en… parelwitte bunkers. Deze bestemming kreeg extra veel aandacht op het KLM OPEN 2017


Bekijk ook deze voorbeelden:
ONLINE MARKETING // GRAPHIC DESIGN // ADVERTISING // EVENT MARKETING // GUERRILLA MARKETING // RETAIL MARKETING // MULTIMEDIAAL // SALES PROMOTION
Of ga terug naar de homepage
Share this Post